Wikia

Csillagok háborúja

Első Halálcsillag

Vitalap0
2 477pages on
this wiki
Deathstar negwt
Első Halálcsillag
Gyártási információk
Gyártó

Imperial Department of Military Research

Osztály

Harci űrállomás

Műszaki adatok
Hossz

160 kilométer

Szélesség

160 kilométer

Magasság

160 kilométer

Hipermeghajtó

3-as osztály

Fegyverzet
Használat
Megsemmisülés

A yavini csata (BBY 0)

Legénységi tagok
  • 265 675 főnyi teljes idős legénység
  • 27 048 főnyi tiszt
  • 607 360 főnyi katona
  • 167 216 főnyi pilóta
  • 378 576 főnyi karbantartó és szerelő
  • 400 000 főnyi kiszolgáló droid
  • 25 984 főnyi rohamosztagos
  • 52 276 főnyi tüzér
  • 42 782 főnyi űrhajókat kiszolgáló legénység

„Ez a támaszpont legyőzhetetlen fegyver az univerzumban. Azt javaslom vessük be!”
―Motti admirális[forrás]

Az első Halálcsillag (angolul Death Star I) egy hatalmas méretű, 160 kilométer átmérőjű harci űrállomás és szuperfegyver volt, amit a Galaktikus Birodalom használt. Ez a harci állomást szeperatista bázisként kezdték tervezni, ám a Klón Háborúk befejeztével és a szeperatisták bukásával birodalmivá vált.

Kétséges, hogy a „Halálcsillag” név honnan ered. Az első írásos említés ezen a néven egy emlékiratból, körülbelül YE 5-ből származik egy Ars Dangor nevű birodalmi tiszt tollából. Dangor nevezte ki később Wilhuff Tarkint a projekt teljes vezetésével.

A kezdetek Szerkesztés

Tarkin korábbi feladatai közé tartozott, hogy személyesen figyelemmel kísérje a Halálcsillag jövendőbeli tervezőinek tanulmányait, amikor pedig lázadni próbáltak, megfélemlítéssel (porig rombolták a városukat) "egyengette" útjukat. Végül egy Qui Xux nevű nő teljesített a legjobban. Ő tervezte később a Második Halálcsillagot, és a Napzúzót is.

ElsőHalálcsillagszuperlézere

A Halálcsillag tüzet nyit szuperlézerével.

Construction of the Death Star

Az épülő Halálcsillagot nézi Darth Sidious és Darth Wader.

Oktatása után Tarkin a Kesselhez közeli Bendő nevű feketelyuk-halmaz közepén elhelyezett Bendő-bázisra vitte a tudósokat, s ott hagyott a bázis védelmére egy három csillagrombolóból álló egységet kedvese, Daala admirális parancsnoksága alatt.

A színfalak mögött Szerkesztés

A West End Games szerepjátékaiban az első Halálcsillag átmérője 120 km, a Star Wars: Fantasztikus gépezetek enciklopédiában 160 km volt. Ennek ellenére Grant McCune, a film makettépítő-főnöke azt mondta, hogy a Halálcsillag makettje 1:180 000 méretarányban készült. A modell 120 cm-es átmérője arra enged következtetni, hogy a Halálcsillag valójában 216 km átmérőjű volt.

Az első film produkciójának kezdeti szakaszában a szuperlézer tányérja az egyenlítőn mentén kapott helyet, de később áthelyezték az északi féltekére. A filmben lévő térképeken és tervrajzokon azonban a tányér az eredeti tervek alapján középen szerepel. Ez azért van, mert azok a kellékek még a változtatás előtt készültek. A magyarázat, hogy a rajzok régebbi tervek alapján készültek, helytelenek, mivel A klónok támadásában az első terveken a tányér az északi részen van.

A Sith-ek bosszúja DVD-kommentárjában egy rögtönzött megjegyzésben George Lucas elmondja, hogy a film végén szereplő épülő Halálcsillag nem más, mint az első Halálcsillag az Egy új reményből. Ez összeütközik az Új rend és Az Erő bajnokai történetével, ahol a Halálcsillag A Sith-ek bosszújából csak egy prototípus. A The New Essential Chronology megoldja ezt a problémát: azt írja, hogy az utóbbi egy prototípus volt a valódi első Halálcsillagra építendő szuperlézer számára. Mindent összevetve A Sith-ek bosszúja Halálcsillaga azonos az Egy új remény Halálcsillagával.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki