Wikia

Csillagok háborúja

Midichlorianok

Vitalap0
2 462pages on
this wiki

A Midichloriánok az élősejtekben található, mikroszkópikus méretű, szimbióta, egysejtű létformák. Minden élőlény sejtjeiben megtalálhatóak. Egy adott lény minden sejtjében azonos mennyiségben fordulnak elő. Ha a midichloriánok elég nagy mennyiségben vannak jelen valakiben, lehetővé teszik számára, hogy érzékelje és manipulálja az Erő néven ismert titokzatos energiamezőt, amely mindent és mindenkit összeköt a Galaxisban. Minél több midichlorián élt valakinek a sejtjeiben, annál nagyobb volt az illető életben elérhető maximális Erő-potenciálja. Az emberi faj átlagos midichlorián szintje nem érte el a sejtenkénti 2500-at, ami semmiféle Erő-érzékelést nem biztosított számukra. Egyes fajok azonban -például a togruták- ezen a szinte már rendelkeztek bizonyos fokú Erő-érzékenységgel. Megközelítőleg 4000-5000 midi/sejt koncentrációtól, és efölött vált egy emberi lény enyhén Erő-fogékonnyá. Az Erőt behatóan ismerő szekták, mint a Jedi és Sith lovagrendek tagjai, rendkívül magas midichlorián számmal rendelkeztek. A legmagasabb midichlorián-száma Anakin Skywalkernek volt, magasan 20.000 midi/sejt koncentráció fölött. Ez a példátlanul magas szám (valamint, hogy Anakin édesanyja állítása szerint Anakin szűzen fogant) volt az oka annak, hogy Qui-Gon Jinn Jedi mester úgy vélte, Skywalkert maguk a midichloriánok nemzették.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki