Wikia

Csillagok háborúja

Sheathipede-osztályú szállító sikló

Vitalap0
2 457pages on
this wiki
Sheathipede
Sheathipede-osztályú szállító sikló
Gyártás
Tervek és gyártás

Haor Chall Tervező és Gyártó Konglomerátum

Gyártmány

Sheathipede-osztályú szállító sikló

Főbb adatok
Hossz

20 méter

Hipermeghajtó
  • alapváltozat: nincs
  • felfegyverzett változat: 3 lézerágyú
Fegyverzet

nincs

Navigáció

(Automata)

Személyzet
  • 1 pilóta
    vagy
  • automata repülési rendszer
    vagy
  • 1 pilóta
  • 1 lövész
Utasok

max. 10 fő

Használat
Szerep

szállítóhajó

Korszak(ok)
Hovatartozás

A Sheathipede-osztályú szállító sikló, vagy másként Neimoidiai sikló egy űrhajó volt, amit a Haor Chall Gyár gyártott és a Kereskedelmi Szövetség magas rangú tisztjei használtak személyes látogatásaiknál.

Jellemzők Szerkesztés

Alakjuk a rovarkatonákra hasonlított (ovális test, felpúposodó felső gerinc, orrba épített rakodórámpa) és a karmos leszállólábakkal csak a kemény felszíneken tudtak landolni. Ennek oka, hogy elsődlegesen a szegény, fejletlen világokkal való tárgyalásra gyártották.

Gyakran eltávolították a pilótafülkéiket és automata pilótákkal helyettesítették, hogy a fülke méretet megemeljék. A Sheathipede-osztályú hajót rövid távolságokra használták, hogy a orbitális pályán álló hajókról a bolygóra illetve vissza jusson.

A Kereskedelmi Szövetség alkirályának, Nute Gunraynek, a személyi hajóját Lapiz Cutternek hívták. Nem volt saját fegyverzete, bár erős védőpajzsokkal volt felszerelve.

Történet Szerkesztés

Ezeket a hajókat használták a neimoidiai előljárók, hogy leszálljanak a Naboon, miután megszállták a bolygót. Később, a geonosisi csatában, mikor a Köztársaság oldalára billent a harc, a neimoidiai képviselők ezt használlták, hogy elhagyják a bolygót.

Grievous tábornok is egy ilyen siklót használt, hogy az Utapaun landoljon a coruscanti csatát követően. Az ő hajója változatlan pilótafülkével rendelkezett, mivel a tábornok nem bízott az automatizált rendszerekben. A klónok háborújának végeztével néhány neimoidiai kereskedelmi utakra használta a hajókat.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki