Wikia

Csillagok háborúja

Venator-osztályú csillagromboló

Vitalap0
2 479pages on
this wiki
Venator-osztályú csillagromboló
Venator-osztályú csillagromboló
Gyártás
Tervek és gyártás

Kuat Drive Yards

Gyártmány

Venator-osztályú csillagromboló

Osztály
  • csillagromboló
  • cirkáló
  • zászlóshajó
Egységár

50 000 000 köztársasági váltó

Főbb adatok
Hossz

1137 méter

Szélesség

548 méter

Magasság

268 méter

Legnagyobb gyorsulás

3000 G

Légköri végsebesség

975 km/h (légkörben)

Hipermeghajtó
  • 1.0 osztály
  • 60 000 fényév hatótávolság
Fegyverzet
Kiegészítő járművek
Személyzet

7400 fő

Használat
Korszak(ok)
      Obiwanjarjar „Azért, mert tudsz beszélni, még nem vagy okos!”

A Venator-osztályú csillagromboló, ismertebb nevén Köztársasági Csatahajó a Klón Háborúk alatt vállt ismertté. Leginkább a Galaktikus Köztársaság,de kis ideig a Galaktikus Birodalom is használlta.

DimenziókSzerkesztés

Egy kész hajó 1 137 méter hosszú, ennek ellenére képes volt légköri manőverekre, leszállni egyes bolygókon és kirakni a csapatokat.Ezzel egyedülálló volt a kor csillagrombolóival szemben.

SzerepekSzerkesztés

Egy Venator-osztályú csillagromboló elsősorban vadászgépeket és egyéb harcijárműveket szállít, de másodlagos szerepkörében képes konvojok kíséretére is. A Köztársaság Nagy Hadserege előszeretettel használta nagy tűzereje és erős páncélzata miatt. Ezek a hajók a háti részen igen kirívó piros mintázatot viseltek, ezzel fitogtatva az erejüket. Később a Galaktikus Birodalom megalakulása után leszedték róla ezt a mintát és egyhangú szürkére festették őket.

Támadó és védekező rendszerekSzerkesztés

Turbolaser explosion

Egy turbolézerágyú épp a Láthatatlan Kéz nevű FRSZ zászlóshajót lövi

A Venator az egyetlen ,amelynek fegyverzetében szerepel 8db DBY-827, kettős nehézturbolézer lövegtorony. Ezenkívül ékesíti még célkövető védelmi lézerágyu, illetve 4db nehézprotontorpedóvető-cső.

A csillagromboló fő fegyverzete a már említett 8db DBY-827 turbolézer-torony, amely 3 másodperces újratöltődés után újra munkába állhatott. Ezzel vetekedett a Birodalom fő fegyvere, az Imperial-osztályú csillagrombolóval. A turbolézertoronynak 7 fokozata volt, amely lehetővé teszi a kisebb lövést is,de a mindent elsöprő csapásra is képes. A csillagromboló képes volt a reaktorenergiájának majdnem az egészét az ágyúk felé vezetni, ha az energiaszűkében vannak.

Anakin Skywalker javaslatára a Nyitott Kör Flotta egyes hajóinak hasi hangárjába egy SPHA-T típusú turbolézerágyút szereltek, hogy az megvédje a lassan nyíló hangárajtó miatt veszélybe került gépeket a hajóban. Ez nagy hatással volt a II. Coruscant-i csata kimenetelére is.

VenatorTurbolasers-SoM

Venator-osztályú csillagrombolók támadás közben

Meghajtási rendszerekSzerkesztés

A hajó a rendkívül erős Class-1-es motorral van ellátva, amely hiperhajtóműje akár 60 000 fényév távolságra is elég.Fő reaktora képes 40 000 tonna üzemanyagot felemészteni 1 másodperc alatt, miközben 3,6x1024 watt energiát állít elő.

KapacitásSzerkesztés

A hajó összesen 420db hajó szállítására alkalmas:

Ezenkívül, mivel képes volt légköri manőverekre szállított még egyéb harcjárműveket is, melyek a szárazföldi egységeket támogatja:

HangárokSzerkesztés

Isoka

Egy Venator háti hangárjának a belseje

Egy Venator a hasi hangárján kívül képes még a háti részen is egy fél kilóméter hosszú hangárt kinyitni, ezzel óriási mennyiségben ontani magából a vadászgépeket. Ez azonban gyengepontja is volt a hajónak, mert a lassú nyitás miatt igen sebezhető volt a háti részen.Bár ezt ellensúlyozta a sok vadászgép indítása, ennek ellenére a késöbbi hajók-osztályokból már kihagyták ezt a lehetőséget.A Venatornak van még a két oldalán is hangár, ami szintén növeli a gépek kiengedési kapacitását.

HídSzerkesztés

Hgfa

Parancsnoki híd belülről

Vadászgép hordozó szerepe miatt egy kettős híd magasodik a hajó fölé. Ez kiválóan megosztotta a hajót irányító és a vadászgépvezér-lőket, hogy ne zavarhassák egymást. A baloldali torony a vadászgépeket, míg a jobboldali a hajót iránytotta. A hidat úgy tervezték meg, hogy a külön rendszereket irányítók egy-egy "bemélyedésbe"kerültek. A tisztek egy sétányról figyelhették a történteket és adhatták ki a parancsokat.

TörténelemSzerkesztés

Asoka

A Nyitott Kör Flotta Venatorjai

A Venator-osztályú csillagrombolók a Klón Háborúk vége felé kerültek bevetésre, leginkább a Coruscant-i csatában látták hasznát a Köztársasági erők, amelyek védték a fővárost. Palpatine megmentésében is döntő szerepet játszottak ezek a hajók.

Ezek a hadihajók elég gyorsak voltak ahhoz, hogy blokádtörő hajók után eredjenek, de képesek voltak csaták vezetésére is(Utapau, Kashyyyk). A Klón Háborúk végéig a legnépszerűbb hajók voltak, de az ÚJ Rend megalakulása után ezt elhalványították a Birodalom tervei.A Birodalomban rövid ideig szolgálatott tett hajókrol lekerült a piros minta a háti részről és átfestették szürkére őket.Később előtérbe kerültek a robosztusabb hajók(Tector-, Imperial-osztály)és ezek fokozatosan kiszorították a Venatorokat.

Impo

A Birodalom Venatorjai

A Klón Háborúk után sok hajót otthagytak az űrben, hogy sodródjon. Ezek közül sok kalózcsoportok kezébe került.A Birodalom azért vált meg ilyen hamar tőlük, mert elavultnak tartották, pedig meg volt hozzá a technika, hogy felújítsák.Egy-két Venatort fel is újítottak, de nem sokszor vetteték be őket.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki